|
|||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
04.09.2017 - Początek roku szkolnego
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dyrektorzy, Nauczyciele, Pracownicy szkół, Drodzy Uczniowie i Rodzice,niech rozpoczynający się nowy rok szkolny 2017/2018 będzie dla wszystkich czasem pełnym sukcesów i radości. Życzę, aby wyzwania, jakie pojawią się w najbliższych miesiącach były dla każdego źródłem satysfakcji i dodawały motywacji do dalszych działań. Nauczycielom oraz uczniom składam serdeczne życzenia pomyślnego roku, zrealizowania planów i marzeń. Rodzicom – dobrej, owocnej współpracy ze szkołą oraz wielu sukcesów Państwa dzieci. Wierzę, że czas pobytu w szkole będzie dla każdego pełen pozytywnych doświadczeń związanych ze zdobywaniem nowych umiejętności i poznawaniem świata. Życzę wspaniałego roku szkolnego 2017/2018. Anna Zalewska Minister Edukacji Narodowej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.09.2017 - Sprzątanie świata 2017
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W dniu 15 września w naszej szkole przeprowadzona została akcja "Sprzątanie Świata" pod hasłem "Nie ma śmieci, są surowce". Tym samym dołączyliśmy do ogólnopolskiej akcji, która odbyła się w całej Polsce w dniach 15-17 września. Cała społeczność naszej szkoły czynnie brała udział w porządkowaniu terenu wokół szkoły, oraz w obszarze dróg prowadzących do szkoły. W ramach tegorocznej akcji została omówiona potrzeba segregacji i recyklingu odpadów, aby nie stały się odpadami po jednorazowym użyciu. Wiele z wytwarzanych śmieci może zostać użyte jako surowce do wyprodukowania nowych przedmiotów. Wszyscy jednoznacznie wskazali na celowość i udział szkoły w akcji "Sprzątanie Świata" w przyszłości. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.09.2017 - Wybory do SU
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W wyborach przedstawicieli do SU wyłoniono przewodniczącego i zastępcę Rady Samorządu Uczniowskiego. Kandydatami do Rady byli przedstawiciele każdej z klas IV-VII. Głosowanie przeprowadzono wśród uczniów klas II- VIII oraz nauczycieli. Przewodniczącą Rady Samorządu Uczniowskiego została Zuzanna Janiak z klasy VI a jej zastępcą Oliwia Świętczak z klasy IV. Pozostali członkowie Rady (wg kolejności uzyskanych głosów): Rosiński Maciej (klasa V), Ścisły Daniel (klasa VII), Lubański Piotr (klasa V), Świętczak Kacper (klasa VI), Jasiak Aleksandra (klasa VII), Olejnik Dominika (klasa VII), Buczkowska Dominika (klasa VI), Borczyk Natalia (klasa IV), Lebiedziński Kacper (klasa IV), Wesołowski Dawid (klasa V). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29.09.2017 - Towarzyski mecz w piłkę
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W ramach rozgrywek międzyszkolnych w naszej szkole odbyły się towarzyski mecz w piłkę nożną. Mecz z drużyną ze Szkoły Podstawowej z Burzenina w regulaminowym czasie, po bardzo wyrównanej i dobrej grze obu drużyn, zakończył się wynikiem bezbramkowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
03.10.2017 - Owocowe smakołyki
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Najmłodsze przedszkolaczki samodzielnie przygotowywały zdrową, witaminową przekąskę. Dzieci odpowiednio przygotowane do pracy, z wielkim zaangażowaniem dzielnie kroiły przyniesione do przedszkola owoce: jabłka, gruszki, banany, winogrona, kiwi, nektarynki, brzoskwinie. Po ich pokrojeniu nastąpiło wymieszanie witaminowych słodkości i powstała pyszna sałatka. Następnie maluchy degustowały samodzielnie przygotowany przysmak. (AP) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
05.10.2017 - VIII Konferencja Kosmiczna
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzeum Okręgowe w Sieradzu, po raz ósmy zorganizowało konferencję kosmiczną. Naukowa impreza rozpoczęła się w środę 4 października 2017r. i zakończyła dzień później. Uczniowie klasy siódmej z wychowawcą uczestniczyli w konferencji drugiego dnia odsłuchując wykładu dr Pawła WAJERA z ZDUSiP CBK PAN pt. „Obserwacje Marsa oraz misje do Czerwonej planety”. Po wykładzie uczestniczyli w pokazie łazików marsjańskich zbudowanych przez studentów z Częstochowy i Łodzi. Ostatnią atrakcją wycieczki był Pokaz nieba dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w namiocie „Astroareny” Kalisz. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.10.2017 - Duch skrzyni
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klas II i III wraz z wychowawcami uczestniczyli w wycieczce do Teatru Miejskiego w Sieradzu, gdzie obejrzeli spektakl Polskiego Teatru Muzycznego z Wrocławia pt."Duch skrzyni i różnorodność kultur Europy". Była to historia chłopca, który za przyczyną niewinnego zbiegu okoliczności jest zmuszony do poszukiwania najważniejszych i symbolicznych wartości w różnych krajach Europy. W trakcie spektaklu dzieci wspólnie z występującymi aktorami "poszukiwały" słów - kluczy, zaklęć, które powstrzymywały złośliwego ducha skrzyni. Przedstawienie dostarczyło uczniom ciekawych wrażeń i emocji, a cała wycieczka przebiegła w radosnych nastrojach. (EB) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.10.2017 - Jesień - dotknij, powąchaj, ...
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Przez ostatnie dwa tygodnie przedszkolaki z grupy 5latków realizowały tematy z cyklu: "Jesień - dotknij, posmakuj, powąchaj". Jesień w tym roku nie rozpieszcza nas pogodą, za oknem szaro i deszczowo, natomiast u nas w sali przeciwnie - pięknie kolorowo i smacznie. Oprócz zajęć, na których dzieci dowiedziały się jaka jest jesień, poznały również jesienne drzewa i kolory podczas licznych zajęć i zabaw dydaktycznych. W drugim tygodniu przyniosły dary z pola i ogrodu, wykonały sałatkę owocowo - warzywną oraz kukiełki z przyniesionych darów jesieni. Przedszkolaki zaskoczyły Panią swoją kreatywnością w czasie prac plastycznych czego efekty możemy zobaczyć na klasowym parapecie. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.10.2017 - Kurtyna w górę!
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naszą szkołę po raz kolejny odwiedzili aktorzy z krakowskiego Teatru „Kurtyna”. Tym razem zaprezentowali scenki pt.: „Tu rządzi kot” adresowane do uczniów klas I-III. Główny bohater - sprytny i przedsiębiorczy kot - próbuje osiągnąć swoje cele poprzez niewłaściwe zachowanie. W wyniku różnych sytuacji zrozumiał, że bycie niekulturalnym nie przynosi żadnych korzyści. Podczas spektaklu poruszono również kwestię szacunku do rodziców i osób starszych, właściwego zachowania w miejscach publicznych, korzystania z telefonów komórkowych oraz savoir-vivre na co dzień. Ponadczasowe wartości zaprezentowane przez aktorów zapewne głęboko zapadną w pamięci naszych najmłodszych widzów. Wszyscy uczniowie byli zachwyceni grą aktorów i z niecierpliwością czekają na następny występ. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dla uczniów klas IV - VII artyści zaprezentowali spektakl pt. "Możesz odkryć siebie". Sztuka miała charakter profilatyczny i dotyczyła zapobiegania zachowań ryzykownych. Prezentowała wiedzę na temat środków uzależniających (alkohol, nikotyna, narkotyki, media, Internet) oraz cyberprzemocy i zagrożeń z nimi związanych. Aktorzy propagowali postawy oparte na odpowiedzialności za dokonywane wybory, rozwijali wrażliwość na potrzeby i trudności innych ludzi. Nasi uczniowie zapoznali się z wzorami właściwych zachowań, np. mówieniem prawdy, sprawiedliwym traktowaniem, rozwijaniem umiejętności krytycznego myślenia. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.10.2017 - Dzień Edukacji Narodowej
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej uczniowie klasy VI przygotowali pod opieką pani Sabiny Lubańskiej i pana Tomasza Sterny uroczystą akademię. Po przywitaniu przybyłych na uroczystość nauczycieli oraz gości – przedstawicieli Gminy Burzenin i Rady Rodziców, uczniowie zaprezentowali montaż słowno – muzyczny wzbogacony zabawną scenką z życia szkolnego oraz życzeniami, które uczniowie złożyli nauczycielom i wszystkim pracownikom szkoły, dziękując za trud pedagogiczny. Wręczono wszystkim symboliczny kwiat jako wyraz wdzięczności. Uroczystość zakończyło ogłoszenie wyników głosowania na najsympatyczniejszych nauczycieli i pracowników szkoły oraz życzenia złożone przez przybyłych gości. (SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.10.2017 - Przedszkolaki w figloraju
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupa 5latków i grupa "0" pod opieką
swoich Pań wybrały się Przedszkolaki miały okazję aktywnie spożytkować swoją energię, ćwiczyć koordynację wzrokowo – ruchową, umiejętności manipulacyjne oraz integrować się z rówieśnikami. Do przedszkola wszyscy wrócili zmęczeni, ale w bardzo dobrych humorach. Było super!!! (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19.10.2017 - Próbna ewakuacja
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Głównym celem przeprowadzonych ćwiczeń ewakuacyjnych było zapoznanie uczniów i pracowników szkoły z praktycznym zastosowaniem procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia. Dokładnie o godzinie 9.23 po usłyszeniu sygnału alarmowego nauczyciele wraz z uczniami przedostali się drogami ewakuacyjnymi do punktu zbiórki, którym jest boisko szkolne. Na boisku nauczyciele złożyli meldunek prowadzącej ewakuację. Okazało się, że prawie wszyscy bezpiecznie opuścili szkołę, w której została jedna poszkodowana osoba. Po przeprowadzonej kontroli budynku informacja o stanie ewakuacji przekazana została Dyrektorowi szkoły, który odwołał alarm i uczniowie klas II - VII wrócili na lekcje. Najmłodsi (przedszkolaki) oraz uczniowie klasy I uczestniczyli w pokazach sprzętu gaśniczego oraz sprzętu ratującego życie poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25.10.2017 - Pasowanie na ucznia szkoły
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Październik, to w naszej szkole czas, by oficjalnie do społeczności szkolnej przyjąć nowych uczniów klas pierwszych. W dniu 25 października odbyło się uroczyste pasowanie na ucznia szkoły. Uroczystość rozpoczęła się wystąpieniem pani dyrektor, która powitała wszystkich zebranych i podkreśliła, że pierwszoklasiści po akcie ślubowania zostaną już oficjalnie przyjęci do społeczności Szkoły Podstawowej w Waszkowskiem. Podczas części artystycznej uczniowie klasy I zaprezentowali wiedzę i umiejętności, które zdobyli w pierwszym miesiącu nauki w szkole. Swój program artystyczny rozpoczęli wspaniałym wykonaniem piosenki. Z wielkim zaangażowaniem recytowali wiersze i śpiewali kolejne piosenki. Po programie artystycznym dyrektor szkoły uroczyście pasował uczniów, którzy ślubowali „(…) być dobrym Polakiem, dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły.(…)”. Przedstawiciele klas starszych oraz Samorządu Uczniowskiego wręczyli pierwszoklasistom upominki oraz słodycze. Życzyli im sukcesów oraz wiele wytrwałości w zdobywaniu wiedzy.(@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.11.2017 - Święto Niepodległości
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klasy IV wraz wychowawcą i chórem szkolnym przygotowali uroczystą akademię z okazji Narodowego Święta Niepodległości – 99 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległego bytu państwowego – 11 listopada 1918 r. Po wprowadzeniu sztandaru i odśpiewaniu hymnu państwowego uczniowie przedstawili rys historyczny ukazujący najważniejsze postaci i wydarzenia polityczne, które doprowadziły do powstania wolnej i suwerennej Polski. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.11.2017 - Spotkanie autorskie
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W naszej szkole odbyło się spotkanie autorskie z panią Wiolettą Piasecką. Jest ona autorką ponad 40 baśni i bajek dla dzieci, dwóch biografii, czterech sztuk teatralnych i wielu słuchowisk radiowych. Spotkanie przebiegało w bardzo przyjemnej atmosferze. Dzieci z klas I-IV uważnie słuchały pisarki, zadawały pytania, rozwiązywały zagadki, losowały wróżby dotyczące przyszłości. Wróżby bardzo spodobały się naszym uczniom. Wszyscy chcieli losować, ale w związku z ograniczonym czasem, p. Wioletta zostawiła wróżby w szkolnej bibliotece. Przez kilka kolejnych dni biblioteka wypełniona była uczniami, którzy chcieli poznać swoją przyszłość.
Pisarka przywiozła kukiełki i
przedstawiła fragment jednej ze swoich sztuk. Świetnie modulowała głos,
naśladując różne postacie.
Wszyscy bardzo miło spędzili czas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.11.2017 - "Śniadanie daje moc!"
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wszystkie przedszkolaki włączyły się do ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Śniadanie daje moc" organizowanej w ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Akcja miała na celu zwiększenie świadomości nt. zdrowego odżywiania, roli śniadania w diecie dziecka, a także przyczyniania się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce - poprzez edukację oraz promocję prawidłowego żywienia. Wspólnie przygotowany i spożyty posiłek połączony był z przypomnieniem przedszkolakom o ważnej roli śniadania. Dzieci samodzielnie nakryły do stołu i przygotowały kolorowe i zdrowe kanapki. Akcja dała przedszkolakom nie tylko wspaniałą zabawę, ale również szansę na integrację grupy, zwiększenie świadomości zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie człowieka. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zapraszamy do galerii zdjęć |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.11.2017 - Mali badacze
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Przedszkolaki z najmłodszej grupy poznawali doświadczalnie właściwości wody. W wielu zabawach badawczych sprawdzali rozpuszczalność różnych substancji, obserwowali co pływa, co tonie, poszukiwali odpowiedzi na pytanie "Czy woda ma kształt?", obserwowali "kolorowe wodne wulkany", "tańczący olej", "wędrującą wodę" a na koniec bawili się przygotowaną "cieczą nienewtonowską", czyli roztworem mąki ziemniaczanej i wody, która zachowuje się raz jak woda, raz jak ciało stałe. Dzieci były bardzo zainteresowane wszystkimi doświadczeniami, z zaciekawieniem obserwowały, włączały się w zajęcia i wyciągały wnioski, np. zauważyły, że woda przyjmuje kształt naczynia, do którego zostanie nalana, że cukier w wodzie się rozpuścił a mąka się tylko z wodą wymieszała. Choć zajęcia trwały dość długo maluchy nie nudziły się a wręcz przeciwnie - było dużo radości, śmiechu i zabawy. (AP) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26.11.2017 - Miś Tedi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W ramach święta Pluszowego Misia do grupy 5latków zawitał nowy członek - Miś Tedi. Tedi od razu wkupił się w łaski dzieciaków, towarzyszył im w czasie zabawy w grupie w przedszkolu. Ale nie to było głównym celem pojawienia się Misia Tediego. Dodatkowo każde dziecko po zajęciach w przedszkolu zabierało Misia do swojego domu, gdzie miało z nim spędzać czas, opiekować się nim, a następnego dnia wrócić do przedszkola i przekazać kolejnemu dziecku. Przedszkolakom bardzo spodobał się pomysł z zabieraniem Tediego na "nocowanie". Cierpliwie czekały, aż nadejdzie ich kolej i będą mogły wziąć Misia do domu. Miesiąc minął bardzo szybko. Tedi odwiedził 24 przedszkolaków, spędził fantastyczny czas. Każdego dnia miał zapewnioną moc atrakcji. Pluszowy Miś bawił się z dziećmi, jeździł na wycieczki, u nikogo nie był głodny. Dzieci dzięki wizytom Tediego w ich domach nauczyły się odpowiedzialności, rozwijały wyobraźnię podczas zabaw, uczyły się planowania czasu oraz rozwijały sprawność manualną podczas przebierania Misia. W przedszkolu natomiast uczyły się budować dłuższej wypowiedzi podczas opowiadania kolegom o czasie spędzonym z Tedim po powrocie do domu. Podsumowaniem obecności Misia Tediego u Przedszkolaków jest fotogaleria zamieszczona na szkolnej stronie. Szczególne podziękowania należą się rodzicom, którzy przez robienie zdjęć włączyli się w akcję. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27.11.2017 - Dzień Pluszowego Misia
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Od kilku lat w naszym przedszkolu organizowany jest Dzień Przedszkolaka połączony z Dniem Pluszowego Misia. W tym dniu każde dziecko przyniosło ze sobą swojego przyjaciela - misia, poznały historię powstania pluszowych misiów, słuchały piosenek i wierszyków o pluszakach. Na sali gimnastycznej odbyły się liczne zabawy ruchowe, muzyczne, pląsy pod kierunkiem animatorów zabaw dziecięcych. Przedszkolaki wraz ze swoimi misiami tańczyły, śpiewały i świetnie się bawiły. Nie zabrakło również dodatkowych atrakcji: przejazd na pluszowym koniku, zamknięcie w bańce mydlanej oraz "misiowej" fotobudki. Dodatkową atrakcją był ogromny smok, z którym każdy mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Jednak najważniejszym punktem dnia była "Parada Misiów", w której przedszkolaki prezentowały swoje pluszowe maskotki całej społeczności szkolnej. Dzieci z wielką radością maszerowały po sali śpiewając piosenkę "Pokochaj Pluszowego Misia". Podsumowaniem tego wspaniałego dnia były występy każdej grupy przedszkolnej. Dzieci zaśpiewały wcześniej przygotowane piosenki o misiach. Na zakończenie Przedszkolaki otrzymały wspaniałe upominki do swoich sal, które pomogą im w nauce kolejnych piosenek. Nie zabrakło też słodkiego poczęstunku - ciasteczek....oczywiście w kształcie misiów. To był super dzień. Dodatkowo w związku z Dniem Pluszowego Misia kilka dni wcześniej nasze Przedszkolaki odwiedziły Panie z Biblioteki Publicznej w Burzeninie, które czytały dzieciom bajkę. Razem z nimi przyszedł uroczy Misą, którego dzieci przyjęły z ogromną radością. Na zakończenie odwiedzin każda grupa zrobiła z Misiem pamiątkowe zdjęcia, a także dostała w prezencie od biblioteki misiowe gadżety. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28.11.2017 - Dyskoteka andrzejkowa
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dnia 29 listopada swoje urodziny obchodzi Andrzej. Według starej tradycji w noc z 29/30 listopada wróży się oraz organizuje imprezy Andrzejkowe. W naszej szkole, jak co roku odbyła się dyskoteka Andrzejkowa. Imprezę przygotował Samorząd Uczniowski naszej szkoły. Tego wieczoru można było poznać swoją przyszłość z kart, dłoni, magicznych serc, kombinacji cyfr z daty urodzenia. Tak więc każdy uczestnik andrzejkowych szaleństw z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii, losował magiczne bileciki, na których widniały nazwy zawodów przyszłości, bądź szukał swojej szczęśliwej liczby. Katalog wróżb był obszerny i bogaty, a każdy pragnął wywróżyć sobie coś wyjątkowego. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30.11.2017 - Andrzejkowe szaleństwa
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W przedszkolnej grupie 3- i 4-latków odbyła się impreza z okazji andrzejek. Były tańce, konkursy i wróżby. Dzieciaki dowiedziały się skąd się wzięła tradycja zabaw andrzejkowych, wróżyły sobie co czeka ich w przyszłości, np. z kim się zaprzyjaźnią, ile prezentów dostaną na święta, jak spędzą najbliższy czas, kim będą, gdy dorosną. Atmosfera była bardzo gorąca i radosna. Wszystkiego dopełnił słodki poczęstunek. Andrzejkowe spotkanie zachowało tajemniczy urok i magię. (AP) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
01.12.2017 - "Mała Syrenka" i "Tajemniczy ogród"
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W dniu 01.12.2017 r. odbył się wyjazd do Sieradzkiego Centrum Kultury na spektakle w wykonaniu Teatru Iluminacji pod patronatem Fundacji Kultury Rzeczpospolitej. W wydarzeniu tym brały udział przedszkolaki z grupy 5– i 6–latków oraz uczniowie klas IV – VI. Występ aktorów, scenografia i treść przedstawień oraz wątki humorystyczne zaciekawiły dzieci oraz uczniów, czego dowodem były głośne nawoływania, okrzyki najmłodszych widzów i gromkie brawa uczniów klas starszych. Dzieci przeniosły się w zaczarowaną podróż do morskiej krainy podczas spektaklu „Mała Syrenka” natomiast uczniowie klas IV – VI, w czasie dwugodzinnego przedstawienia „Tajemniczy ogród”, śledzili losy bohaterów i ich wielką przemianę. Mary i Collin zmieniają sie dzięki temu niezwykłemu, tajemniczemu miejscu, ale przede wszystkim dzięki ludziom, których spotykają. Ich przyjaźń pomaga im otworzyć się na drugiego człowieka. Wspaniała oprawa muzyczna, piosenki śpiewane razem z publicznością, baśniowe kostiumy oraz znakomity scenariusz zostały nagrodzone burzą oklasków i ogromnymi emocjami przeżywanymi podczas przedstawienia. Dzieci do przedszkola wróciły zachwycone a uczniowie klas starszych zadowoleni. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
06.12.2017 - Mikołajki na sportowo
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tradycją w naszej szkole stało się, że w mikołajki nie objadamy się słodyczami ale wręcz odwrotnie dbamy o swoje zdrowie, sprawność i kondycję. W tym dniu bowiem odbywają się u nas szkolne rozgrywki w unihokeju pod hasłem Mikołaj w spodenkach. W tym roku odbyła się już XIII edycja tej imprezy. Uczniowie przygotowują się do tego dnia przez kilka poprzedzających zajęć wychowania fizycznego. Rozgrywki odbywają się systemem każdy z każdym, drużyna złożona z 5 osób walczy na boisku o lepszy wynik. Wyniki tegoroczne przedstawiają się następująco: grupa młodsza - zwyciężyła klasa IIIa zarówno wśród chłopców jak i dziewcząt, grupa starsza – zwycięstwo przypadło w udziale dziewczętom z klasy VI , w kategorii chłopcy wygrali uczniowie z klasy VII. Najlepszą drużyną szkoły zostali chłopcy z VII: Jakub, Darek, Daniel, Mateusz i Bartek. Oni tez pokonali w finałowym meczu drużynę Mikołaja 2:0. Wszyscy na zakończenie imprezy spotkaliśmy się na sali gimnastycznej gdzie otrzymaliśmy od Mikołaja słodkie upominki. (SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
07.12.2017 - Mikołajkowy wyjazd do kina
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klas 3b i 4 wraz z paniami Agnieszką, Lucyną i Jolą odbyli wycieczkę do kompleksu Manufaktura w Łodzi, gdzie obejrzeli film "Emotki" w kinie Cinemacity oraz uczestniczyli w lekcjach pokazowych w Eksperymentarium. Wyjazd zorganizowano z okazji mikołajek. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.12.2017 - Mikołajkowy wyjazd do kina
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klas 5, 6 i 7 wraz z opiekunami odbyli wycieczkę do kompleksu Manufaktura w Łodzi, gdzie obejrzeli film "Listy do M3" w kinie Cinemacity. Po seansie, w kręgielni, w kilkuosobowych grupach walczyli o zwycięstwo świetnie się przy tym bawiąc. Osoby, które pierwszy raz były na kręgielni mogły liczyć na pomoc kolegów i koleżanek. Rywalizacja o punkty dostarczyła uczniom silnych, sportowych emocji. Bardzo szybko wśród graczy wyłonili się liderzy tej dyscypliny. Uczniowie mieli okazję przekonać się, że bowling to nie tylko zabawa, ale sport i świetna forma aktywnego spędzania czasu. Pełni wrażeń i emocji w ciągu czasu wolnego uczniowie mogli zjeść posiłek w jednej z wielu restauracji, zrobić zakupy w ulubionych sklepach. Wyjazd zorganizowano z okazji mikołajek. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14.12.2017 - Mikołajkowy wyjazd do kina
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klas 1, 2 i 3b wraz z opiekunami odbyli wycieczkę do kompleksu Manufaktura w Łodzi, gdzie obejrzeli film animowany "Coco" w kinie Cinemacity. Po seansie obejrzeli wystrój rynku Manufaktury oraz udali się na posiłek, do ulubionej restauracji McDonald's. Wyjazd zorganizowano z okazji mikołajek. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.12.2017 - "Dziady" Mickiewicza
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klasy 7 przygotowali adaptację jednej z omawianych na języku polskim lektur - drugiej części "Dziadów" Adama Mickiewicza. Przedstawienie przygotowali samodzielnie, wykonując stroje, rekwizyty i oprawę muzyczną. Opiekę nad uczniami sprawowała pani Agnieszka Czekalik.(@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.12.2017 - Modelinki w przedszkolu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W ramach zajęć plastycznych nasze przedszkole odwiedzili Państwo Piestrzyńscy, którzy pokazali dzieciom jak wspaniałe ozdoby można zrobić z modeliny. Każda grupa przedszkolna pod kierunkiem specjalistów wykonała zawieszki na świąteczną choinkę. Dzieci uważnie słuchały i naśladowały poszczególne czynności. W czasie zajęć przedszkolaki doskonaliły zdolności manualne, pobudzały wyobraźnię, a także uczyły się stosunków przestrzennych. Pogłębiły również wiedzę na temat właściwości modeliny, czym się różni od zwykłej plasteliny. Młodsze dzieci wykonały przepiękne bałwanki z choinkami, starszaki natomiast miały trudniejsze zadanie - Mikołaje z workiem prezentów. Zajęcia z modeliną okazały się nie tylko zajęciami edukacyjnymi, ale również świetną zabawą. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.12.2017 - Zabawy śniegiem ...
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pierwszy śnieg spadł, ale niestety zaraz stopniał. Za oknem zrobiło się szaro i mokro. Jednak to nie stoi na przeszkodzie, aby ulepić bałwana. Przedszkolaki z grupy 5-latków na zajęciach bawiły się sztucznym śniegiem. Wystarczyła mąka ziemniaczana i pianka do golenia, a zabawie i radości nie było końca. Ze śniegowej masy powstawały kule, bałwany, mosty. Na zakończenie "śnieżnej" zabawy Pani pokazała dzieciom ciecz nienewtonowska czyli roztwór wody i mąki ziemniaczanej, który w spoczynku, bez działającej na niego żadnej siły zachowuje się jak zwykła ciecz, ale gdy tylko dostarczymy mu jakąś energię, np. poprzez nacisk, ciecz ta zachowuje się jak ciało stałe. Takie zabawy sensoryczne stymulują zmysły, ćwiczą motorykę, rozwijają wyobraźnię i dają masę radości. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.12.2017 - Spotkania świąteczne
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W ostatnim dniu przed świętami bożonarodzeniowymi uczniowie wszystkich klas spotkali się z wychowawcami, by wspólnie w swoich salach lekcyjnych, złożyć sobie nawzajem życzenia na nadchodzące święta, nowy rok. Słuchano kolęd, pastorałek, rozmawiano. (*) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.12.2017 - Jasełka
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupa przedszkolna sześciolatków, pod opieką pani Doroty, przygotowała i przedstawiła przedstawienie jasełkowe. Dzieci bezbłędnie opanowały wszystkie teksty, w pięknych strojach wzorcowo odegrały przydzielone im role. Poprzez swój krótki występ przypomniały zgromadzonej wokół nich publiczności na czym naprawdę polegają święta Bożego Narodzenia. Na zakończenie wszyscy wspólnie zaśpiewali kolędę. (DW) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23.01.2018 - Dzień babci i dziadka
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zimno, mroźno, ale w serduszkach przedszkolaków gorąco, a powodem takiej atmosfery był obchodzony w przedszkolu Dzień Babci i Dziadka. Mimo niskiej temperatury to jednak najcieplejszy dzień w roku, który sprawia wszystkim ogromną radość i wywołuje uśmiechy na twarzach. Licznie przybywający do naszego przedszkola Goście zasiadali przy przygotowanych dla nich stołach i z niecierpliwością czekali na rozpoczęcie występu swoich wnucząt. Na twarzach przedszkolaków widać było ogromną radość, skupienie oraz nutkę niepokoju. Pod kierunkiem wychowawczyni grupa 5latków przygotowała dla Babć i Dziadków humorystyczne przedstawienie pt. "Dziadek, stołek i rosołek". W dalszej części wnuczkowie podczas występów odkryli, że "Babcia i Dziadek są czarodziejami". Nie zabrakło tańców, piosenek oraz scenek z "przymrużeniem oka". Dumni dziadkowie podziwiali występy swoich milusińskich, a przedszkolaki odważnie i bez tremy reprezentowały swoje umiejętności. Brawa i uśmiechy najbliższych dodawały im otuchy. W trakcie trwania uroczystości niecodzienni Goście zostali podjęci słodkim poczęstunkiem, przygotowanym przez Rodziców. Na zakończenie dzieci obdarowały swoich „dziadków” własnoręcznie wykonanymi upominkami. Uściskom i całusom nie było końca.(AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25.01.2018 - Bal karnawałowy
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Jest karnawał, w karnawale wszyscy urządzają bale. To tradycja bardzo stara – strojów pięknych, co niemiara! Dziś na moje rozkazanie niech się miły nastrój stanie. Niech w zabawie, no i w tańcu splotą się ręce przebierańców. Bawmy się więc wesoło, niechaj wszystkie pary wirują wkoło." Bal odbył się w cudownej atmosferze, wypełnionej uśmiechami i wypiekami na twarzy. Przedszkolaki i uczniowie bawiły się wesoło, każdy mógł zatańczyć jak najbardziej wymyślne tańce przy pięknej muzyce. Taka zabawa odbywa się w naszej szkole co roku i co roku towarzyszą jej niesamowite emocje i niezapomniane przeżycia szczególnie dla tych najmłodszych. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.02.2018 - Po feriach
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Czas wracać na lekcje. Aktywny wypoczynek podczas ferii zakończył się. Uczniowie wszystkich klas mieli możliwość uczestniczenia w organizowanych przez nauczycieli naszej szkoły wycieczkach. Podczas pierwszej z nich uczniowie klas I – III obejrzeli „troszkę straszny film” pt. „Gnomy rozrabiają” w kinie „Ratusz” w Zduńskiej Woli. W Teatrze Miejskim w Sieradzu dzieciaki z grupy przedszkolnej sześciolatków, podczas drugiego wyjazdu, obejrzały spektakl zatytułowany „Brakujący element” oraz hasały w figloraju. Nietypowa lekcja wychowania fizycznego odbyła się podczas trzeciej wycieczki, zorganizowanej dla uczniów klas IV – VII. W Parku Trampolin ‘Saltos’ uczniowie uczestniczyli w zajęciach z trenerami. Po intensywnej rozgrzewce, nauce odpowiedniego układania ciała, mogli wyszaleć się do woli. Zmęczeni, ale zadowoleni, w dobrych humorach obejrzeli film „Cudowny chłopak”, opowiadający o nietolerancji, uprzedzeniach i samotności w szkolnej rzeczywistości. (SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14.02.2018 - Miłosne liściki
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W dniu 14 lutego uczniowie naszej szkoły obdarowali się karteczkami walentynkowymi. Mięliśmy sporo pracy bowiem tych walentynek było dużo. Niektórzy rekordziści otrzymali po kilka kartek. W tym dniu zrobiło się w naszej szkole czerwono– w końcu czerwień to kolor miłości, więc wszyscy co czuli odrobinę tego uczucia razem z innymi bawili się w festiwal kolorów. Zuzia - nasza przewodnicząca szkoły razem ze swoimi pomocnikami zabawiła się w doręczyciela miłych niespodzianek– walentynkowych liścików. (SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.02.2018 - Magiczne rysunki ...
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
... czyli malowanie na mleku w grupie 5-latków
W ramach zajęć plastycznych dzieci zostały zaskoczone tym, że malować można nie tylko na kartce papieru. Tym razem potrzebne było mleko, małe strzykawki z kolorowymi barwnikami i kreatywność w czystej postaci. Każdy obraz był niezwykły i niepowtarzalny. Co prawda nie zastyga na kartce, ale porusza się, pływa i zmienia z minuty na minutę. Przedszkolaki były zachwycone efektami swojej pracy. Bardzo spodobała się im ta plastyczna zabawa. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23.02.2018 - Konkurs PPOŻ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W dniu 23 lutego w Zespole Szkół w Burzeninie odbył się gminny konkurs wiedzy przeciw pożarniczej. Naszą szkołę reprezentowali Filip Stolarczyk z klasy VI, Zuzanna Olbińska i Aleksandra Jasiak z klasy VII oraz Piotr Lubański z klasy V. Uczestnicy musieli odpowiedzieć na 35 lub 40 pytań – bardzo szczegółowych, dotyczących właściwych zachowań podczas zagrożeń pożarowych, sprzętu pożarniczego oraz warunków i zasad przeprowadzania ochrony przeciw pożarniczej. Filip zajął drugie miejsce i będzie reprezentował gminę w tym szkołę na etapie powiatowym w dniu 23 marca w Sieradzu. Życzymy my powodzenia. (SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27.02.2018 - Warsztaty astronomiczne
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W dniu 27 lutego 2018r. uczniowie klasy siódmej wzięli udział w warsztatach astronomicznych, które odbyły się w Szkole Podstawowej w Burzeninie. Uczniowie zapoznali się z budową teleskopu oraz zasadą jego działania. Pod kopułą szkolnego obserwatorium siódmoklasiści poszerzali wiedzę na temat naturalnego satelity Ziemi-Księżyca. Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym obejrzeli go w całej okazałości. Uczniowie utrwalili pojęcia z zakresu budowy Układu Słonecznego, gwiazdozbiorów i zjawisk astronomicznych zachodzących w otaczającej rzeczywistości. Ćwiczyli odszukiwanie obiektów na niebie za pomocą obrotowych mapek nieba, zbudowali model Układu Słonecznego oraz czynnie uczestniczyli w pokazach doświadczeń astronomiczno-fizycznych. Zajęcia zostały przygotowane przez członków koła astronomicznego z klas II i III oddziałów gimnazjalnych pod opieką p. Urszuli Dzikowicz oraz p. Anny Majda. Spotkanie uczniów było również okazją do nawiązania znajomości i sprzyjało integracji. (UD) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09.03.2018 - Eksperymenty wodne 5-latków
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marzec to miesiąc, kiedy przyroda budzi się do życia, a za oknem szare i smutne kolory zamieniają się na piękne i kolorowe. W ramach zajęć przedszkolaki z grupy 5latków odkryły kolory przedwiośnia, zamieniły się w małych artystów szukając kolorów pochodnych podczas mieszania farb. Dodatkową atrakcją okazał się magiczny kolorowy deszcz w szklance wody. Podczas zabaw badawczych dzieci obserwowały zjawisko parowania i skraplania się wody, utrwaliły znajomość procesu obiegu wody w przyrodzie. Ponadto dzieci dowiedziały się jak żyją rośliny w czasie obserwacji zjawiska zabarwiania się roślin po zanurzeniu łodygi w wodzie z kolorowym barwnikiem. Podsumowaniem wodnych eksperymentów był koncert na kieliszkach. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20.03.2018 - Jestem przyjacielem ludzi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagła przerwa w dostawie prądu często jest dla dorosłych i dzieci niemiłym zaskoczeniem. Okazuje się, że kiedy ekrany telewizora i komputera przestają żyć swoim barwnym życiem, to i nasze życie niemal traci sens. Dorośli w takiej sytuacji szukają rozwiązania problemu. A dzieci? Ich pomysłowość nie zna granic: puszczanie zajączków na ścianie z wykorzystaniem latarki, poszukiwanie tego co zaginęło i kontaktu z rodzicami. Tak też uczyniła bohaterka spektaklu „Jestem przyjacielem ludzi” wystawionego przez Teatr Kurtyna. Antosia odnalazła zapomniany prezent od babci, który niestety nie był nową grą wideo. Była to tylko zwykła książka, Ilustrowany Atlas Świata. I kiedy znudzona dziewczynka po raz pierwszy leniwie postanawia zerknąć na pierwszą stronę pod okładką, nie zdaje sobie sprawy z tego, że właśnie postawiła milowy krok w podróży, której celem jest poznanie siebie i swojego miejsca w świecie. Za sprawą wyobraźni dziewczynki uczniowie klas I – III poznali różnorodność ludzi, ich sprawy, radości, troski i marzenia. Po skończonym spektaklu zniknęli aktorzy i scenografia, jednak pozostała atmosfera pozwalająca zrozumieć młodym widzom, że postawa otwartości i akceptacji, woli porozumienia oraz ciekawości dotyczącej poznawania różnic pozwala zrozumieć człowiekowi, kim jest i jakie przed nim, jako gospodarzem świata, stoją wyzwania i obowiązki. (Teatr Kurtyna @) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20.03.2018 - Niebezpieczna sieć
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kilkunastoletnia Zuza jest dumą rodziców. Ostrożna w kontaktach rówieśniczych, solidnie przykłada się do realizacji obowiązków szkolnych, na co dzień pogodna i zrównoważona. Rodzice bez obawy akceptują jej naturalną chęć do korzystania ze środków elektronicznej komunikacji, wierząc, że godziny spędzone przed komputerem będą dla córki naturalnym źródłem pozyskiwania wiedzy i zdobywaniu kompetencji, i w naturalny sposób zabezpieczą ją od zagrożeń życia nastolatki w realnym świecie. Małe niepowodzenie szkolne Zuzy, które ukrywa wstydliwie przed wymagającymi rodzicami jest początkiem zdarzeń, które odsłonią zagrożenia związane głównie z anonimowością kontaktów internetowych. Zuza na jednym z wirtualnych for poznaje sympatycznego użytkownika, który zdaje się podzielać zainteresowania i rozterki dziewczyny. Rozumie jej lęk przed powiedzeniem rodzicom o kłopotach w szkole, sam zaczyna udzielać jej tzw. korepetycji, odsłania przed Zuzą możliwości zdobycia pozycji i sukcesu za pomocą Sieci, przekonuje o bezzasadności strachu przed używkami. Zuza instaluje w swym domowym komputerze kamerkę, dzięki której internetowy znajomy, bez wiedzy dziewczyny, ma możliwość rejestracji jej codziennego życia. Nieznajomy, wykorzystując naiwność dziewczyny, przejmuje jej profil internetowy, czym komplikuje jej relacje wśród rówieśników. Zuza nie przeczuwa, że jest ofiarą internetowej przemocy, zaczyna okłamywać rodziców i zgadza się na spotkanie z wirtualnym przyjacielem w realnym świecie. Jednak rzeczywistość szybko negatywnie weryfikuje oczekiwania Zuzy. Przyjaciel okazuje się nie tym, kogo pragnęła poznać dziewczyna. Na szczęście wrodzona roztropność i asertywność ratują bohaterkę spektaklu od popadnięcia w poważne kłopoty. Szczera rozmowa z rodzicami i odwaga w zwróceniu się o pomoc do policji pozwala w finale ująć groźnego przestępcę, który wykorzystywał znajomości internetowe do okradania mieszkań. (Teatr Kurtyna @) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21.03.2018 - Pożegnanie zimy
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pierwszy dzień wiosny to dzień, na który czeka z niecierpliwością wielu z nas. Wszyscy jesteśmy zmęczeni długa zimą i wyczekujemy pory roku, która wiąże się z budzeniem się do życia przyrody, coraz cieplejszymi i dłuższymi dniami. Choć astronomiczna wiosna przyszła do nas już wczoraj, to właśnie dziś 21 marca, zgodnie z kalendarzem, świętowaliśmy jej nadejście. Wesołym korowodem wszyscy, uczniowie i nauczyciele, wyruszyli ze śmiercichą, jak dawniej nazywano marzannę, na pochód przez wieś, gromko krzycząc i grając na instrumentach. Po powrocie poprzez spalenie marzanny symbolicznie przywitaliśmy wiosnę i pożegnaliśmy zimę. (@) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21.03.2018 - Filip Stolarczyk najlepszy !!!
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Filip Stolarczyk z klasy VI reprezentował gminę Burzenin i naszą szkołę na powiatowym etapie konkursu "Młodzież zapobiega pożarom" w Sieradzu. Na tym etapie okazał się najlepszy i zwyciężył konkurs. Tym samym Filip przeszedł do etapu wojewódzkiego gdzie wykaże się wiedzą teoretyczną i praktyczną. (SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21.03.2018 - Mali odkrywcy
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ważnym elementem nauki poprzez zabawę jest rozwój u dzieci ich naturalnej pasji odkrywania świata poprzez min. ciekawe eksperymenty fizyczne jak i chemiczne. Podczas, gdy reszta społeczności naszej szkoły przygotowywała się do obchodów Pierwszego Dnia Wiosny, dzieci z grupy 5 - latków, 6 - latków oraz pierwszoklasiści uczestniczyli w pokazach eksperymentów "Mali Odkrywcy". Badaniu, obserwacji i odkrywaniu właściwości rzeczy i zjawisk towarzyszyło napięcie, które dostarczyło dzieciom różnorodnych przeżyć: zadowolenia, satysfakcji, radości z tego, że coś poznały, odkryły, doszły do jakiegoś wniosku. Pokaz był bardzo ciekawy i pełen nowych doświadczeń. Dzieci dowiedziały się istotnych informacji nt. właściwości cieczy. Największą radość sprawił im ostatni pokaz: wybuch wulkanu. (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.04.2018 - Tęcza na talerzu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Czy można zjeść tęczę?? Taak..., w naszej grupie wszystko jest możliwe. Przedszkolaki z grupy 5-latków na zajęciach poznawały wszystkie kolory tęczy, a przy okazji świetnie się bawiły łącząc przyjemne z pożytecznym. Pojawiająca się na talerzu tęcza ze słodkich kolorowych cukierków budziła coraz większe zdziwienie. Dzieci z ogromną ciekawością przyglądały się pojawiającym się tęczom. Jednak najbardziej czekały na koniec, kiedy to Pani pozwoliła im zjeść tęczę. Podsumowaniem zajęć i utrwaleniem tęczowych kolorów było wykonanie pracy technicznej.(AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25.04.2018 - Dzień marchewki
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Na Marchewki urodziny wszystkie zeszły się jarzyny..."
W naszym przedszkolu w ramach programu Kubusiowi Przyjaciele Natury, dzieci świętowały "Dzień Marchewki". Wszystkie przedszkolaki przyszły do przedszkola ubrane we wszystkich odcieniach koloru pomarańczowego lub czerwonego. Nasze działania były związane tematycznie z marchewkami i zdrowym odżywianiem. Przedszkolaki wesoło bawiły się przy muzyce, rozwiązywały zagadki, śpiewały piosenki, a także wykonały piękne prace plastyczne, w których główną rolę "odgrywała" oczywiście marchewka. Nie zabrakło również pogadanki na temat zdrowego odżywiania, walorów smakowych i zdrowotnych marchewki oraz innych warzyw i owoców. W tym szczególnym dla przedszkolaków dniu nie mogło zabraknąć marchewkowego soku oraz surówki z marchewki, która wszystkim bardzo smakowała. Ten dzień w przedszkolu był bardzo marchewkowy, pomarańczowy i bardzo zdrowy! (AS) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25.04.2018 - Konkurs zwany BRD
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wiedza dotycząca znajomości przepisów ruchu drogowego potrzebna jest nam przez całe życie. Uczniowie naszej szkoły poznają ją na zajęciach komunikacyjnych i podczas przygotowań do otrzymania karty rowerowej. Uczniowie zainteresowani bardziej tą dziedziną sprawdzają swoją wiedzę i umiejętności praktycznej jazdy na rowerze podczas konkursu BRD jaki organizowany jest corocznie pod patronatem komendy policji i WORDw Sieradzu. Konkurs na etapie szkolnym odbył się dnia 7 kwietnia. Po rozwiązaniu testu teoretycznego udało się wyłonić laureatów. Do następnego etapu – gminnego przeszli - Zuzanna Olbińska klasa VII, Filip Stolarczyk z klasy VI i Piotr Lubański z klasy V. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Sabina Lubańska. Etap gminny konkursu odbył się 11 kwietnia br. Uczniowie naszej szkoły zmierzyli się z przedstawicielami Zespołu Szkół w Burzeninie. Testy teoretyczne i praktyczne przygotowali i przeprowadzili funkcjonariusze Komendy Powiatowej w Sieradzu - Wydziału Drogowego st.sierż. Krzysztof Grzelak i mł.asp. Sławomir Łuczak. Nasi zawodnicy zdecydowanie pokonali kolegów z Burzenina i to oni reprezentowali naszą gminę w Sieradzu na Powiatowym Turnieju Wiedzy BRD który odbył się dnia 25 kwietnia. Na tym etapie do konkursu przystąpiło 8 szkół podstawowych. Testy teoretyczne i część praktyczną przeprowadzali policjanci z Komendy w Sieradzu we współpracy z tamtejszym WORD-em.
Nasi uczniowie zajęli na tym konkursie wysokie II miejsce.(SL) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26.04.2018 - Trzecioteścik
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uczniowie klasy trzeciej pojawili się w szkole ubrani na galowo i bardzo przejęci. Uczestniczyli bowiem w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty. Uczniowie na sprawdzianie zmierzyli się z zadaniami dotyczącymi tekstu źródłowego „Pierwszy lot”. Wszystkie zadania sprawdzające kluczowe umiejętności z podstawy programowej bazowały na tym tekście. Dzięki temu test nie tylko badał poziom wiedzy i umiejętności dzieci. Po upływie 45 minut rozpoczęła się piętnastominutowa przerwa. W tym czasie dzieci wyszły na świeże powietrze, mogły podzielić się wrażeniami i zebrać siły przed drugim etapem sprawdzianu. Część matematyczna również była skupiona wokół motywu przewodniego testu. Wiele zadań sprawdzało praktyczne umiejętności przydatne w życiu codziennym. Ta część trwała również 45 minut. Ostatni element sprawdzianu, to minitest z przyrody. W tym przypadku dzieci zapoznały się z nowym tekstem źródłowym „Pożywienie bocianów”. Zadania sprawdzały umiejętności z podstawy programowej, takie jak znajomość zasad dbania o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych oraz znajomość działań na rzecz ochrony przyrody. Za trzecioklasistami pierwszy poważny egzamin, teraz z niecierpliwością czekają na wyniki. (JW) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copyright by Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół w Waszkowskiem |